PUBLIKĀCIJAS
Mūsu speciālisti konsultē: saudzē sevi strādājot

 

Ja muskulatūra ir spēcīga un nekas nekur nesāp, būtībā vari strādāt, kā vien vēlies un kā tev ir ērti. Taču ķermenis pats ir ļoti gudrs - tiklīdz tam kaut kā ir par daudz, tas sāk sāpēt, un tad gribot negribot savi darbošanās ieradumi jāmaina. Svarīgākais veselīgas strādāšanas ieteikums - mainīt nodarbes un pozas un ik pa laikam ļaut sev mazliet atpūsties. Kā saudzēt muguru, locītavas, plecus, žurnāla “Ievas Māja” lasītājiem iesaka “Veselības centrs 4” Rehabilitācijas nodaļas “Klubs 4” fizioterapeite Liene Rozentāle Amoliņa. Uzskatāmi šos ieteikumus demonstrē “Klubs 4” vadītāja Vaira Kaziniece.

Fizioterapeite Liene  Rozentāle Amoliņa /Foto: Valters Poļakovs/

·         Lai jebkurš smagums vai liels nesamais nav jānes rokās vai spaiņos, labāk to pārvadāt ķerrā. Stumjot ķerru, automātiski it kā gribas mazliet atšaut dibenu, bet tas nav ergonomiski. Veselīgāk un ērtāk to darīt, iztaisnojot ķermeni, turot taisnu muguru un aktīvu (sasprindzinātu) vēdera presi.

·         Nepārpūlē Plecus! Griežot zarus vai lasot ķiršus, sniedzies tik augstu, cik vari aizsniegt, neuzraujot plecus. Ja jātiek augstāk, pakāpies uz soliņa vai trepēm. Protams, nekas nenotiks, ja kādu mirklīti pastāvēsi pirkstgalos, taču to nevajadzētu darīt ilgstoši - arī 15 minūtes jau ir daudz Ja lasi ogas, vislabāk lasāmo trauku pakārt kaklā garākā lentē, lai spainis nav jātur rokās vai jākabina uz elkoņa.

·         Cel pietupstoties! Jebko, kas jāpaceļ no zemes, vislabāk celt pietupstoties - dziļi ietupsties, pacel podu (kasti, kūdras maišeli...), sasprindzini kājas un dibenu un iztaisnojies, ceļoties ar kājām. Nevis liec muguru, stāvot uz taisnām kājām, jo tad visa slodze tiks mugurai.

·         Vislabāk rakt un taisīt apdobes, darbībā izmantojot visu ķermeni, ne tikai roku spēku. Viegli ieliecies ceļgalos un velc no zemes ārā lāpstu, iztaisnojot kājas.

·         Ja vien iespējams, ik pa stundai nodarbi vai pozu vajadzētu pamainīt piemēram, stundiņu pan tad palasi ogas, tad atpūties - ķermenis būs par pateicīgs.

·         Pēc jebkāda veida darbiem un aktīvas darba dienas katru vakaru apbalvo sevi un savu ķermeni, ļaujoties relaksējošām pozām. Pietiks ar 10-15 minūtēm. Apgulies dārzā uz matrača vai istabā uz grīdas, sacel kājas uz krēsla, rokas brīvas, plaukstas atvērtas, ieelpo un izelpo. Šādi mugura atrodas atslābinātā neitrālā pozīcijā;

Visu rakstu lasiet žurnāla “Ievas Māja”  2018. gada 13. numurā

 

...

 
 

 "Klubs 4" Rīgā, K. Barona ielā 117, 3. stāvā, tālr.: 67847108, 28376970